upp till kamp nu va

Den här bloggen höll inte så länge. Jag orkar inte skriva inlägg. Idag skulle jag sälja en resväska till en dam som skulle åka till Rom och ta med sig "godsaker" hem därifrån. Det var viktigt att väskan höll måtten som kabinväska på SAS. Inte konstigt. Men det var också viktigt att väskan inte luktade illa. Hon hade nämligen en gång köpt en väska som fick "godsakerna" att lukta illa och förlora smaken. Så hon bad att få lukta på alla väskor hon var intresseradav. Jag öppnade snällt upp dem, höll upp de under hennes näsa och lät henne vifta med handen mot näsan för att känna vad den luktade. Lite konstigt men det kanske bara är jag som tycker det. Hon köpte i alla fall en väska och jag försökte få henne att välja en adresslapp eller kanske en bagagerem också. Men nej, inte det nej.
Mm, sen packade jag upp väskor på lagret. Väskor som var hårt impregnerade och gjorde så att hela rummet fylldes med ångor (gaz, typ). Efter att ha stått där ett tag så kom en äldre kollega in och sa "här kan du inte stå, du blir ju alldeles hög av luften härinne". Mm så jag kittade jobbet och tog lunch (det var lunch), träffade lite andra prollar och sjön internationalen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0