Sjukhet

Igårkväll var en riktig höjdare. Käkade knappt någonting på hela dagen och möttes av fiskmiddag när jag kom hem. Började må illa men efter att ha övertalat mig själv att det bara var tramserier från min sida så reste jag mig ur sängen och travade ner till Odenplan med André för att hyra film. När jag som bäst står och ska välja film sköljer illamåendet över mig och jag inser att jag är på väg att svimma så jag går ut. Sätter mig i en port med huvudet mellan benen, kränger av mig jacka och tröjor och tror att det ska bli bättre. Icke. Snart står magen i halsen och jag springer fram och spyr vid ett träd. Min hjälte till pojkvän fixar en taxi eftersom jag knappt kan stå utan att bli yr. Väl hemma är allting bättre och vi kollar på "Flickan", som för övrigt förtjänar ett helt eget inlägg. Fantastisk film. Natten blir febrig och varm och jag vet inte om det är en dröm när André går upp för att gå till jobbet. Vaknar vid elva med värsta febern, somnar om och vaknar lite piggare vid två. Driver runt hemma, försöker äta, försöker att inte somna om. Knaprar två Ipren och lyckas pilla lite på mitt projekt samt röka två cigg. Fräscht.
//Paolo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0