får fönster fårets fårull får frågan från fast

Jag tittar på mitt får i fönstret och undrar lite om fårets ull (ett prydnadsfår alltså) består av riktig fårull. Kankse är det så. Jag luktar på fåret och försöker minnas hur får ska lukta. Men det luktar inte får. Jag känner ingenting. Ingenting förutom kaffesmaken jag har kvar i munnen.
Fårets båda öron är gjorda i skinn och jag undrar om det är skinn från ett riktigt får. Om det nu skulle vara det, och om ullen också skulle vara från ett får, så är frågan om de båda delarna kommer från samma får. I så fall kanske jag har en bit själ i min hand. En bit av något som en gång levde. Kanske finns det en bit själ kvar i all ull och allt skinn?
Jag rycker i ullen för att se om den lossnar, och mycket riktigt så ser jag två-tre ullstrån falla ner från min hand och landa på nåt svart.
Allt ljust blir så tydligt när det hamnar på en svart bakgrund. Konstigt att man då inte ser något i mörker. Fast det är klart, vi behöver alla ljus för att kunna se något.
Varde ljus. Och det blev ljus.
/Roberto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0